MESRA
RAKYAT DI PPR SERI SEMARAK KUALA LUMPUR
KUALA LUMPUR, 14 Julai 2012 – Biro Pengaduan Awam Kuala Lumpur telah menganjurkan
Program MESRA Rakyat bertempat di PPR Seri Semarak, Kuala Lumpur
mulai jam 8.30 pagi. Program ini telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia
Datuk Hj. Salleh bin Yusup , Ketua
Pengarah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan turut dihadiri oleh Ketua Pengarah
Biro Pengaduan Awam, Dato’ Dr. Tam Weng Wah.
Program
yang diadakan secara bersepadu dengan agensi dan jabatan di Wilayah Persekutuan
Kuala Lumpur serta Jawatankuasa Penduduk PPR Seri Semarak telah berjaya menarik
minat hampir 450 orang
pengunjung yang terdiri daripada penduduk PPR Seri Semarak sendiri.
Sebanyak
17 wakil dari Jabatan seluruh
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah mengambil bahagian dalam program MESRA
ini. Antaranya Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Suruhanjaya Pilihan Raya dan Jabatan
Pendaftaran Negara. Turut diadakan satu demontrasi cara memadam api oleh Jabatan
Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.
Sebanyak 46 pertanyaan dan 32 aduan
telah dikemukakan oleh penduduk sepanjang program dijalankan. Rata-rata penduduk
setempat berpendapat program MESRA
adalah satu program yang baik dan harus diadakan secara berkala supaya
penduduk boleh mendapat manfaat daripadanya.
No comments:
Post a Comment